6 november, Nelson, Marlborough - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu 6 november, Nelson, Marlborough - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

6 november, Nelson, Marlborough

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

06 November 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

Dinsdag 6 november 2007

Prachtig weer!
Vandaag gingen we naar het Noordelijkste stukje van het Zuidereiland. Dus van Nelson tot aan Takaka en weer terug . Natuurlijk onder het genot van de zender More FM (Jos!). Niet erg om het stuk 2x te zien want je rijdt toch in omgekeerde richting en dan zie je het weer anders. We hadden regelmatig mooi uitzicht op de Tasman Bay en de Golden Bay. Allebei prachtig halve-maan-vormig en mooi blauw-groen water. De tocht erheen liep door de fruitvelden met veel kiwi’s en ander fruit. Grote opslagruimtes van ENZA, de stickers op het fruit kennen we wel van Albert Heijn.
In Kaiteriteri hebben we koffie gedronken waar Jos en Ed 2 jaar geleden ook zijn geweest. Zij hebben toen ook een boottocht gemaakt maar omdat je dan ook een stuk moet lopen hebben we dat maar niet gedaan om niets te forceren met mijn voet.
‘s Avonds weer in Nelson, lekker gemakkelijk 2x in hetzelfde hostel dan is alles al vertrouwd en weet je de weg.
Morgen naar Picton. De laatste dag op het Zuidereiland..
Ed heeft alles geregeld voor de overnachtingen op het Noordereiland dus geen zorgen daarover!

• 06 November 2007 - 07:57

Marja:

Hier noordleijk halfrond. Het is hier ook mooi weer. Tenminste... de zon schijnt.
    Dikke kus, Marja

• 06 November 2007 - 08:44

Susan:

Nou ik weet niet hoor, hier heeft het de hele nacht geregend en nu nog steeds... Bovendien heeft the one and only Piet Paulusma voorspeld dat er komende week een superstorm over NL trekt (hiephoi!).
    Kus

• 06 November 2007 - 16:19

Nicole:

Lieve Ed en Wil,

Even een reactie op jullie mail aan mij.
    Volgens de moeder van Wijnand is het adres in Putaruru; DUKESTREET 13. Het huis staat er dus niet meer, maar je schijnt met stenen trapjes naar beneden te moeten. Het huis stond vroeger op palen. Wijnand heeft in Putaruru nog zijn peettante wonen. Ze heet STIEN VAN DER HEIJDEN. Ze woont in ARAPURI-ROAD 2.
    of zo iets dergelijks. Goh, het lijkt het progamma "SPOORLOOS" wel!!!
    Dus mocht je haar tegenkomen, dan maak maar een foto en zeg haar maar dat ze de hartelijke groeten krijgt van haar peetzoon en van Henri en Nelly Megens (ouders van Wijnand).
    Ik ben benieuwd, lijkt me trouwens wel leuk omdat zo uit te zoeken, moet je wel de tijd hebben.
    Ik hoop dat jullie iets bereiken, anders moet ik toch maar zelf gaan of het programma Spoorloos inschakelen.

Heel veel liefs, Nicole.