Picton 7 november - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Picton 7 november - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Picton 7 november

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

07 November 2007 | Nieuw Zeeland, Picton

Woensdag 7 november 2007

Victor´s verjaardag!
Hartelijk Gefeliciteerd van zus Wil en broer Ed!
Vandaag weer stralend weer. De weg van Nelson naar Picton was mooi en leek erg op Oostenrijk met glooiende alpenweiden.
We misten de afslag (Charlotte-track) in Havelock. Dus gingen we met een omweg door de wijnvelden rond Blenheim (Montana-wijn van AH!) naar Picton. Nadat we de haven hadden bekeken reden we alsnog een stuk van de Charlottetrack en die was erg mooi. Net zoals de Noorse fjorden , allemaal bergen, eilanden en prachtig blauw water.
De middag hebben we verder in Picton rondgekeken, gezien waar we morgen de auto moeten inleveren, waar we op de boot moeten dus dat moet morgenvroeg allemaal lukken.
Morgenvroeg dus afscheid van het Zuidereiland.
De tocht door de Marlborough Sounds (fjorden) zal heel mooi zijn als het weer meewerkt. En dat is tot nu steeds goed geweest.
Groeten uit Picton de havenplaats voor de oversteek van het Zuider- naar het Noordereiland.

• 07 November 2007 - 07:25

Nicole:

Ja, ja, weer de eerste!
    Wat leuk om zo direkt alles te volgen wat jullie ondernemen en meemaken.
    Goede overtocht!!
    Liefs, Nicole

• 07 November 2007 - 09:23

Tineke En Rob:

Ook wij hebben vorig jaar van Picton naar Nelson de Charlotte-track (helaas) gemist en in plaats daarvan de route door de Marlborough-wijnvelden gereden.
    Wat ik in jullie mooie foto's miste, was het monument van onze Nederlandse trots in Nieuw-Zeeland: Abel Tasman. Even buiten Nelson staat zijn monument: je kunt het niet missen, want de route voert er naar onze herinnering langs.
    Wij hopen dat jullie morgen een rustige oversteek van de Cookstreet zullen meemaken.Nog heel veel plezier en geniet van al het moois op het Noordereiland.
    Wil, niet schrikken als er binnenkort een Maori met rollende ogen en de tong uit zijn mond indruk op je probeert te maken !

• 07 November 2007 - 11:59

Susan:

Victor, ook vanuit Breda van harte gefeliciteerd!
    Pap, heb net jullie kaart in de brievenbus gevonden, bedankt! We moeten binnenkort maar eens spijkers met koppen gaan slaan, want ik heb een baan op het oog. Of in ieder geval een organisatie die me heel leuk lijkt om voor te werken. Maar goed, wel handig om te weten wanneer wij dan Down Under gaan.
    Dikke kus!

• 07 November 2007 - 20:56

Jos Van Den Berg:

Nou het kriebelt weer hoor! Ik ben erg jalours op jullie! Ik wil de foto's graag een keer zien. Ben benieuwd wat Wil van het noordereiland vindt. Groet en geniet!

• 07 November 2007 - 21:05

Jos Van Den Berg:

Ik heb zojuist de foto's van de afgelopen dagen bekeken en ik vermoed dat er binnenkort in Oosterhout ook een kunstige brievenbus staat!