Wanganui, 8 november - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Wanganui, 8 november - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Wanganui, 8 november

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

08 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Donderdag 8 november 2007

Om 09.50 vertrok de boot.(Interislander)
We hadden de auto ingeleverd en we werden naar de terminal gebracht.
De overtocht was prachtig, alsof je door de Noorse fjorden voer. (niet dat ik daar ooit geweest ben, maar daar leek het toch op als ik de foto’s zie). De fjorden noemen ze hier Sounds. Dus we gingen door de Marlborough Sounds .
Gelukkig was de zee ‘smooth’ dus geen sea-sickness.
Ed was veel buiten om te filmen maar ik vond het binnen net zo fijn en ik zat vóórin met uitzicht naar voren, dus alles goed gezien.
De afstand is eigenlijk niet eens zo groot. Je kon de overkant zien met dit heldere weer.
De tocht duurde 3 uur.

Aangekomen in Wellington( de regeringsstad) op het Noordereiland werden we opgehaald door het verhuurbedrijf van de auto. We hebben nu een Toyota (automaat) . Op het Zuidereiland hadden we een Mazda (automaat).
We maakten een lange tocht (200 km) naar Wanganui.
Onderweg kwamen we in Foxton, waar we een echte, recent gebouwde, Nederlandse molen zagen. We hebben hem natuurlijk bewonderd en beneden werden allemaal Nederlandse producten verkocht. Ook was er een museum van trolleybussen waar Ed zich natuurlijk voor interesseerde.
Ed herinnert zich alles van zijn reis met Jos. Is dat voor jou ook zo Jos als je dit leest? Het is toch al 2 jaar geleden maar Ed weet elk plekje nog.
We waren best moe toen we eindelijk in Wanganui waren.
Het is veel drukker op het Noordereiland en je mag nergens in NZ harder dan 100km/h rijden.
Het hostel is deze keer erg eenvoudig maar de bedden zijn goed dus we zullen wel slapen.
Morgen gaan we weer mooie natuur bekijken. Dan gaan we naar National Park en daarna naar Taupo

Iedereen bedankt voor de reacties op onze weblog!

• 08 November 2007 - 08:16

Susan:

Haha, ik maak de blits op mijn werk met jouw foto's van de vrachtwagens!
    xxx

• 08 November 2007 - 12:06

Frank:

Hoi Wil en Ed,
    Wil, bedankt voor je e-mail en het verslag over de overtocht.
    Had niet gedacht dat die overtocht 3 uren in beslag nam. Op de kaart lijkt het slechts een klein stukje.
    Hoorde jullie van het drama in Finland? Een scholier van 18 schiet 7 kinderen dood EN een vrouwelijke leerkracht.
    Hij schoot ook zichzelf in het hoofd maar overleed pas veel later na een mislukte operatie.
    Gaat het echt goed met je enkel? I hope so!
    Heerlijk om met de auto allerlei bezienswaardigheden te kunnen bezoeken.
    Maak er samen nog een fijne resterende tijd van!
    Groetjes.

• 08 November 2007 - 13:34

Nelly:

Gelukkig kan ik weer een reaktie geven.Jullie weblog heb ik weer terug kunnen plaatsen.(dank voor je instructie Wil)
    De foto-site helaas niet,die zie ik later in een uitgebreide versie op cd-rom.Zo te horen gaat het goed.Jullie gaan nu de laatste week in.Geniet daar met volle teugen van.

• 08 November 2007 - 21:43

Marijke:

Leuk zo jullie reactie te lezen over Nieuw Zeeland, ik volg het iedere dag. Dit is de laatste week van jullie vakantie, enjoy!

Je gelooft het niet maar since Sybil en Willy terug in Perth zijn is het hier prachtig weer, 29 graden vandaag.
    Cheers

• 09 November 2007 - 13:43

Carla:

Heb de foto's nog niet gezien maar ben benieuwd naar Mt Doom. Laatste week alweer voor jullie. Maak er wat moois van. Hopelijk blijft het weer jullie goed gezind. Hier worden stralende luchten afgewisseld met fikse regenbuien en harde wind! Er was vannacht langs de hele kust zelfs (uit voorzorg!) dijkbewaking vanwege springtij.
    Groeten