National Park 9 nov - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu National Park 9 nov - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

National Park 9 nov

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

09 November 2007 | Nieuw Zeeland, National Park

Vrijdag 9 november 2007

Schitterend weer: een strakblauwe lucht.
We vertrokken vroeg. Eerst volgden we de brede Whanganui-river. Al gauw zagen we een “field-road”, een binnenweg dus naar Tangiwai.
Omdat het weer zo goed was en de weg verhard probeerden we deze route en ik dacht: met Ed als chauffeur kan het niet fout gaan…
Het bleek een goede keuze: het landschap was schitterend . Het was zo rustig: we kwamen 3 auto’s tegen!
En ineens was hij daar: de indrukwekkende sneeuwtop van de Mt Ruapehu. Hij is enorm breed en ruim 3000m. hoog. Hij was helemaal met sneeuw bedekt.
De bergen zijn hier nog actieve vulkanen , maar ze zijn vandaag rustig, gelukkig.
Even later zagen we ook de andere berg met een moeilijke naam maar hij is beter bekend als Mt Doom uit de film The Lord of the Rings.
We reden nu rondom Tongariro National Park, dus om deze bergen heen.
We hielden ze steeds in het zicht . Voordat we in het plaatsje National Park aankwamen reden we nog een zijweg in en kwamen uit bij Whakapappa Village. Hier was een ski-resort met een prachtig hotel dat zich Chateau noemde en nog hoger gingen we tot we bij de sneeuw waren.
Hoog boven (1630m) dronken we koffie en toen gingen we naar het hostel in National Park. Hier was het drukker met gasten en er was zelfs een hele zaal met van die klimwanden. Uiteraard hebben we ons daar niet op gewaagd.
Morgen naar Taupo,

Groeten en een prettig weekend allemaal!

  • 09 November 2007 - 08:35

    Susan:

    Niet teveel veren in zijn kont, hij gaat naast zijn schoenen lopen!

  • 09 November 2007 - 09:09

    Wijnand:

    Jullie zijn nu in het mooiste deel van de wereld! Mijn geboorteland !!!! Niet dat ik me er nog iets van herinner..maar dat zeggen ze...Nu ik jullie verhalen lees en foto's bekijk, moeten wij er zeker naar toe. De plaats Putaruru ligt tussen Tokoroa en Tirau aan State Highway 1. Het ligt vlak bij Lake Arapuni en aan de Waikato rivier.
    De straat waar mijn peet-tante woont is Arapunistreet (niet Arapuriroad). Kijk maar wat jullie doen, maar je hoeft voor mij niet van jullie route / planning af te wijken...
    Geniet er nog maar lekker van...
    Groetjes van Nicole en mij.


  • 09 November 2007 - 12:03

    Marja:

    Hè hè, ik ben bijgelezen en -gekeken. De afgelopen dagen was ik in een congrescentrum waar ik wel kon internetten, maar jullie site onder 'ouderlijk toezicht' was geblokkeerd. Vandaar deze inhaalrace.

    Mooie en interessante bergen hebben ze daar in Nieuw Zeeland. Hier overigens óók hoor. Ik heb er regelmatig 3 in huis ;) (Ja, Susan, ik kan het echt!)

    Ik snap uit de reactie van Rob en Tineke dat je voor Abel Tasman nog een keer terug moet, Ed. Of heb je dat met Jos al gedaan?

    Hebben jullie Spoorloos al nagespeeld?

    Hier schijnt de zon weer.

    Gegroet met dikke kus,
    Marja

  • 10 November 2007 - 22:02

    Jos Van Den Berg:

    Gaan jullie ook nog naar Hamilton, Ed? Ik denk dat Carmen en Keith het fantastisch zouden vinden als jullie even langs gaan. Op 15 december trouwt Nathalie. Nu zie maar. Ik heb Carmen niet verteld dat jullie in NZ zijn. Groeten en geniet verder!
    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, National Park

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

Voor t laatst uit Nieuw Zeeland......

12 November 2007

Rotorua 12 nov

11 November 2007

Rotorua 11 nov

09 November 2007

National Park 9 nov

08 November 2007

Wanganui, 8 november
Ed en Wil

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10317

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: