Rotorua 11 nov - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Rotorua 11 nov - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Rotorua 11 nov

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

11 November 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zaterdag 10 november 2007

Geheel bewolkt…. Het prachige uitzicht op de sneeuwbergen was weg…
Op weg naar Lake Taupo klaarde het helemaal op en wat een bof, om half elf was het stralend helder weer!
We hadden een half uur oponthoud doordat er een ongeluk was gebeurd maar omdat we ons nergens voor hoefden te haasten was dat geen punt,voor ons althans niet!
Lake Taupo is erg groot. Het is door een enorme vulkanische uitbarsting ontstaan 27.000 jaar geleden….ja, zo staat het in het boekje, de uitbarsting van de Krakatou was maar een kleintje als je hem daarmee zou vergelijken.
Jos, in het hostel hebben we weer dezelfde kamer als jullie destijds. Hij roept herinneringen op aan onze slaapkamers vroeger met stapelbedden. Ed mag bovenin!

´s Middags hebben we nog rondgereden daar, naar Acacia Bay en naar de Huka Falls. Ook naar een meer waar de sluizen af en toe open gaan. Dit voor Jos,, dan weet hij het weer. We hebben weer Thai gegeten. Veel variatie hebben we niet, meestal Thai of Indiaas. Wel lekker en helemaal niet duur.

Het is hier best fris, ik had gedacht dat het warmer zou zijn. Maar beter zo dan hitte want daar hebben we allebei een hekel aan.
Het is raar dat we steeds 12 uur vooruit zijn met de tijd. Hier is het avond als ik dit tik en jullie staan pas op!

Dank je wel voor alle reacties die we ontvangen op de weblog en ook wel op Ed´s hotmailadres.
We proberen morgen een internetcafé te vinden in Rotorua.

Zondag 11 november 2007

Van Taupo naar Rotorua.
Weer een stralende dag. We reden over de “Thermal Explorer Highway”
Je zag overal stoom uit de grond komen. Dit is het gebied van de geysers en de minerale bronnen.
Naast de beroemde geysers van het Yellowstone Park in de USA en die van IJsland en nog een groep in Rusland zijn dit de enige van de wereld.
In Waiotapu hebben we een excursie gemaakt. Eerst naar de Lady Knox geyser die elke dag om 10.15 uur spuit. Om haar een beetje te helpen wordt er wat zeeppoeder in gestrooid. Daardoor neemt de opp.druk af en dan spuit ze. Dat is natuurlijk voor de toeristen zo georganiseerd want ze doet het maar 1x per 24 uur.
Daarna kwam de wandeling door het park waar we allerlei waterpartijen zagen met veel stoom en veel kleuren. Ze hadden er toepasselijke namen bij bedacht zoals: Devil’s cave, Champagnepool etc. Je zou de zwavelgeur eigenlijk ook moeten vastleggen: rotte eieren dus!

Hierna reden we naar Rotorua, naar het hostel waar we 2 nachten blijven.
‘s Middags hebben we wat rondgekeken bij het meer waar wat Maori-gebouwen waren en we bezochten een zeer Engelse tuin met een schitterend gebouw dat vroeger voor de warme baden werd gebruikt maar nu een museum is. We probeerden hier de bekende mud-cream te kopen maar de winkel was er niet meer dus proberen we het elders te vinden.
Vanavond gaan we naar een Maori-show . We worden met de bus opgehaald, daarna volgt een wandeling door het bos, ik geloof ook varen en daana een show en een Hangi-maaltijd. Hiervoor wordt het eten in de grond gekookt . Ben benieuwd..

• 11 November 2007 - 08:12

Marieke:

ben ik nu echt de enige die op zondag zo vroeg al op is :P

• 11 November 2007 - 11:00

Nicole:

Marieke! Ik vroeg me al af waar jij was?
    Lang niets van je vernomen!!

• 11 November 2007 - 12:27

Susan:

Nee, ik was al om 5uur op! Even voor de duidelijkheid om ons moedertje naar Schiphol te brengen en het land uit te schoppen.
    Voel me een weesje...
    xxx

• 11 November 2007 - 17:47

Carla:

Susan, dat hoeft toch echt niet. Met deze communicatiemiddelen heb je sneller contact met je ouders dan vroeger met de tam-tam!
    Kom net van de verjaardag van Rob. Nicole en Wijnand met 2 jongsten waren er van onze kant ook. Maar natuurlijk ook de Fam. Strang, verder Erik met Fabienne en Fynn, Marjolein met Paul, Sophie en Fleur en Jochem met Monique en (???).Was erg gezellig.
    Ed, ik begrijp dat je op jouw verjaardag gaat vliegen! Mocht ik deze week geen gelegenheid meer hebben om te reageren, dan toch vast van harte gefeliciteerd!
    Groeten, Carla en Frans

• 12 November 2007 - 00:35

Sybil And Wil:

Thanks for the lovely postcard. Good to hear you are having a great time, but all good times come to an end. Not long to go now for your return to Holland, where we will catch up with you again in around 10 months time. Love Sybil, Wil and Benneke.