Voor t laatst uit Nieuw Zeeland...... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Voor t laatst uit Nieuw Zeeland...... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Voor t laatst uit Nieuw Zeeland......

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

14 November 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 13 november 2007

Het weer was vandaag koel en bewolkt en wat regen ’s avonds.
Het werd een dag van “spoorzoeken” en kms maken want we moesten in Auckland uitkomen. Hier blijven we dan 2 nachten om donderdag 15 november te vertrekken naar Nederland. Dan hopen we vrijdagmorgen 16 november vroeg aan te komen.
Dan lopen we ook 12 uur tijdsverschil in dus Ed blijft maar jarig : Hij zegt 36 uur lang!

Vanmorgen zijn we eerst op zoek gegaan naar het geboortehuis van Wijnand in Putarura.
Met behulp van 3 dames van de inlichtingendienst vonden we verder het adres van Wijnand’s peettante. Ik geloof dat iedereen iedereen daar kent want er werd wat gebeld en toen blek die mevrouw een ander naam te hebben (opnieuw getrouwd??) en toen hebben we haar huis gevonden op de State highway. Een mooi huis mar er was niemand thuis dus we hebben een kaartje achtergelaten.
En Wijnand: je geboortehuis is er echt niet meer; er staan mooie nieuwe huizen. Ed heeft alles daar gefilmd dus je kunt het allemaal zelf zien.

Daarna naar Hamilton op zoek naar Carmen, waar Ed en Jos 2 jaar geleden een paar dagen verbleven.
We hebben maar een kaart gekocht en toen vonden we het.
Ed wist het nog wel toen we eenmaal in de buurt waren.
Keith ontving ons met koffie en choc. taart en toen Carmen thuiskwam was de ontvangst kort maar krachtig want ze had een afspraak met haar dochter bij de dokter. We hebben nog wel een poosje met haar man gepraat en toen op weg naar Auckland.

Woensdag 14 november.
We zijn eerst naar Henderson gegaan waar we Mw. Belton, vroeger Juffr. Bientjes van de RSG hebben ontmoet. Daarna met de trein terug naar het centrum van Auckland waar we rondgewandeld hebben en Ed is op de Sky-Tower geweest. (niet eraf gesprongen) dat is nl. mogelijk net zoiets als bungy-jump.

En nu zit de reis erop. Ik weet niet of er nog gelegenheid is om te mailen anders is dit het laatste bericht. Dank voor jullie aandacht namens ons beiden.
Groeten uit Nieuw Zeeland en tot een volgende reis.....

• 14 November 2007 - 06:51

Carla:

Goede reis terug en tot gauw.

• 14 November 2007 - 08:16

Susan:

Wanneer komt deze uitzending van Spoorloos op tv? Sjongejonge, dat allemaal in 2 dagen tijd.
    Nou Eddy, tot vrijdag. En Wil, tot snel denk ik.
    Vlieg voorzichtig (NIET bij de piloot op schoot gaan zitten, ook al ben je jarig!)
    xxx

• 14 November 2007 - 10:31

Marijke:

Hoop dat jullie deze reactie nog krijgen voor dat jullie de computer afsluiten.
    Heb de hele avond in de tuin gewerkt, toen ik realizeerde dat jullie morgen vertrekken en ik 'First aid' klasse heb morgen, dus niet op het werk ben.
    Ik wens jullie van ons alle hier een spoedige reis. Laten we hopen dat hij gauw gaat voor jullie, want het is een lange reis.

Ed, heel veel liefs van mij op je laaaange verjaardag. Hoop dat ze het in het vliegtuig vieren.

Wil, veel liefs en veel slapen dan gaat de tijd wat vlugger. Ik ben benieuwd wat je te vertellen hebt.
    Nog maals, het was prachtig je hier te hebben in ons klein Adelaide,je zit nog altijd kort bij ons tot morgen dan zit je weer aan de andere kant van de wereld.

• 14 November 2007 - 11:35

Nicole:

Ed en Wil,

Jullie liggen waarschijnlijk al op een oor, maar als je morgenvroeg nog op de computer kijkt, dan wens ik jullie een goede reis en een hele fijne verjaardag!
    Bedankt voor al die moeite in Putaruru.
    Ik denk dat het wel leuk was om te speuren, het lijkt mij in ieder geval wel leuk om te doen.
    (Dit is meteen een sollicitatie voor Spoorloos)
    Leuk dat jullie ook wat foto's gemaakt hebben van het plaatsje.

Ik hoop jullie snel weer in levende lijve te zien.

Liefs, Nicole.

• 14 November 2007 - 11:56

Julie And Leo:

Ed and Wil,
    Have a relaxing and comfortable trip back to Holland. Hope that you will be able to sleep well Wil, to make the journey seem more bearable.

Your time in N.Z. has passed so quickly.
    It seems such a beautiful country. We must make it one of our destinations in the future.

Rob and Tineke, you must be having lovely memories of yous recent trip to Oz and N.Z. while you follow the adventures of Ed and Wil.We look forward to seeing you two in what seems now only such a short time away.
    Will email you soon.

• 14 November 2007 - 21:41

Tom:

Ik wens jullie op de valreep nog ff gauw een aangename, veilige reis terug.
    Ik zie al uit naar het weerzien!
    veel groetjes en fijne verjaardag voor Ed!