Rotorua 12 nov - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Rotorua 12 nov - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Rotorua 12 nov

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

12 November 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Maandag12 november 2007

Even het verhaal van gisteravond afmaken.
Het was een bijzondere happening. We werden door een busje opgehaald en arriveerden in het Maori reservaat Mitai .
We kwamen in een grote zaal waar de tafels gedekt stonden en waar we een uur lang bezig gehouden werden door een Maori-entertainer. Zijn verhaal kwam erop neer dat hij erachter kwam dat er wel 25 nationalilteiten in de zaal waren en dat hij voor iedere taal wel een groet had en een paar woorden zelfs voor de Hollanders..….
Enfin om 19.00 uur begon de bush-wandeling.
Eerst werd getoond hoe ons diner stond gaar te worden in de grond (de hangi-maaltijd) en daarna liepen we door een soort jungle tot aan het water en daar kwam de boot aan met Maori-krijgers erin. Hierna kregen we een show van dans en zang en dat was best spectaculair. Veel boze blikken, rollende ogen, tong uitsteken enz. De chief had ook nog een soort vredesboodschap voor alle mensen van de vier windstreken.
Daarna weer naar de zaal voor de hangi-maaltijd. Die was in buffetvorm, en het was erg lekker, een beetje Europees met aardappelen, groente, vlees en kip en ook nog een heerlijke chocoladetaart na (en koffie). Tot slot weer met z’n allen de bush in, nu met zaklampen want het was donker. We zagen de bron met erg grote vissen en kristalhelder water en ook “gloeiwormen”, heel apart. Schijnt iets met magnesium te maken te hebben. Dat was dus gisteravond.

Nu maandag dus: een koele dag maar gelukkig wel droog.
Omdat we al zoveel gereden hebben besloten we het vandaag rustig aan te doen. Eerst gewandeld door het Kuirau-Park, hier naast de deur. Heel bijzonder: overal stoom en moddergaten en verder veel mooie bloemen en planten.
Daarna zijn we naar Agrodome gegaan waar een show werd gegeven met schapen. We zagen allerlei rassen (ook het Texels schaap) en verder enorme kanjers met grote horens. Er werd een schaap geschoren, de schaapshonden lieten hu kunsten zien en het publiek mocht op het toneel komen om een koe te melken en je kon op de foto met de schapen. Wij stonden hiervoor niet vooraan zoals je wel zult begrijpen.
Nadat we ook nog een enorme machine aan het werk zagen om wol te spinnen zijn we weer een eindje gaan rijden: helemaal rond Lake Rotorua.
‘s Middags wat rondgekeken in Rotorua en de dag was weer om.

• 12 November 2007 - 07:46

Tineke En Rob:

Bedankt voor jullie kaart van de kapel aan Lake Tekapo (The Church of the Good Shepherd!). Wij hopen, dat jullie de lucht van rotte eieren goed hebben doorstaan. Het einde van jullie reis komt nu in zicht. Geniet nog maar lekker de komende dagen en voor Ed: al op voorhand proficiat met jouw extra lange verjaardag a.s. donderdag, want die duurt maar liefst 36 uur !

• 12 November 2007 - 08:49

Susan:

Nog maar een paar dagen en jullie zijn al thuis. De bekenden die jullie in Adelaide tegenkwamen zijn sinds gisteravond weer in het land.
    Veel plezier nog en tot vrijdag.
    x

• 12 November 2007 - 13:29

Nicole:

Blijven die schapen allemaal zo netjes stilstaan op het podium of zittten ze vastgebonden. Dat laatste lijkt mij het geval, "arm schaap"!
    Ik ken de laatste verhalen nog van toen Marieke daar was.
    Wij wensen jullie twee nog een paar hele fijne dagen en voor later een behouden thuiskomst.
    Ed, alvast van harte gefeliciteerd!!
    Dat is eens iets anders ; je verjaardag vieren in een vliegtuig!

Liefs van ons hier in Uden.

• 12 November 2007 - 16:12

Susan:

Ja, wordt een druk feestje met 300 mensen...Gelukkig heb je goede catering ;-)

• 12 November 2007 - 17:39

Rianne:

Ed, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!! En voor jullie tweetjes een hele goede reis terug a.s. donderdag!
    Esmee is zich aan het voorbereiden op haar dagopening voor woensdag. Drie keer raden waarover, jawel over Australië. Gisteren heeft ze bij Marieke wat spulletjes gehaald, dus het kan niet meer mis.
    Heel veel groetjes,
    van Rianne en de Vrolijkjes

• 12 November 2007 - 19:51

Carla:

Tja, daar had ik natuurlijk nog niet eens zo bij stilgestaan: 36 uur lang jarig zijn en dat vieren met zo'n 300 onbekenden! Ik dacht dat je niet zo van feestjes hield!, Ed!! (Ik had hier zo'n lachebekje te voorschijn willen toveren maar ik weet niet hoe dat moet!!)
    Situatie in Lithoijen nog ongewijzigd tot op dit moment! Groeten.

• 12 November 2007 - 21:39

Nelly:

Een beetje jalours ben ik echt wel als ik al jullie belevenissen lees.
    Intussen zijn jullie je aan het voorbereiden voor de terugreis.Ik ben erg blij dat ik je in het weekend telefonisch kan spreken.Een hele goede vliegreis en maak regelmatig een wandelingetje in het vliegtuig.
    Nice to see you next week.
    Veel liefs,Nelly

• 12 November 2007 - 21:51

Marijke:

Leuk jullie reis zo te volgen. Bedankt voor de kaart. En dan het groote feest Ed! Hier is het weer als maar straalender(?), 34 graden vandaag. Nog veel plezier deze laatste twee dagen.
    Cheers

• 13 November 2007 - 11:58

Tineke En Rob:

Het is leuk op deze site niet alleen de reisverslagen van Wil & Ed te lezen, maar ook de reacties van de diverse familieleden op elkaars opmerkingen. Daarom willen wij van dit forum gebruik maken om de Vandie's in Australië, die van plan zijn om rond de tijd van de familiereunie in 2008 naar Nederland te komen, van harte welkom te heten. Wij verheugen ons er op jullie ook bij ons in Vught te ontmoeten en we zijn blij, dat we dan wellicht iets terug kunnen doen voor de geweldige gastvrijheid, die wij vorig jaar bij ons bezoek aan Adelaïde van alle Vandie's hebben mogen ontvangen, in het bijzonder van Leo & Julie, waar we ruim een week in huis hebben gelogeerd.

• 14 November 2007 - 03:05

Wil And Sybil:

Happy Birthday Ed, sorry about the midnight phone call, forgot NZ time was 4 hours ahead of West Australia.Hope your last day is a good one.Good trip home to Holland