3 november Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu 3 november Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

3 november Greymouth

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

03 November 2007 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vrijdag 2 november 2007

Omdat het gisteren zo laat was geworden heb ik snel iets op de weblog getikt onder het vorige verhaal. Hier het echte verslag:
Het was een geweldig mooie stralende dag. Ideaal voor een bezoek aan de twee meren die in het Brabants Dagblad zo aangeprezen werden. Lake Tekapo en Lake Pukaki.
Nou dat was echt niet overdreven: Het was er schitterend : Het water zo prachtig groen-blauw en dan die sneeuwbergen erachter. …. Mount Cook in volle glorie en echt heel veel sneeuw, meer dan Ed had gezien bij zijn vorige reis met Jos.
We gaan niet verder naar het zuiden i.v.m. de tijd die we hier hebben maar ik ben toch blij dat we de Alpen hebben gezien.
Het landschap was eigenlijk overal mooi, soms een heel verrassend vergezicht als je de bocht omging.
De foto’s zullen wel vanzelf spreken.
We eindigden de dag in Methven, een klein dorp aan de voet van Mount Hutt (ski-gebied) en daar hadden we een hostel waar de baas een uitgebreide maaltijd had gemaakt en we mochten daar meeëten. Dat was wel fijn na zo’n lange rit (530 km).

Zaterdag 3 november 2007

Weer prachtig weer. De kou die ik gevreesd had op het Zuidereiland is er dus niet!
We maakten weer een schitterende tocht over Arthur’s Pass . Veel prachtige natuur ! Vaak uitgestapt om alles op foto en film vast te leggen.
Bovenop de pas was er wel erg veel wind maar het was niet echt koud.
Ed wilde de trein filmen die hier ook rijdt. Samen met Jos heeft hij deze rit met de trein gemaakt. Hij wist het zich allemaal nog te herinneren hoe ze op het balkon van de trein alles gefilmd hebben in de kou. Maar de trein bleef maar stilstaan in Arthuir’s Pass (dorpje op 925m). Wel zag Ed DAF-trucks over die pas rijden en die zijn natuurlijk ook vastgelegd. Nu we deze tocht met de auto gemaakt hebben moet hij zeggen dat de tocht per auto mooier is dan met de trein!!
Hij heeft nog uitgebreid met een chauffeur van een DAF FAD CF85.460 staan praten. Deze man had niets dan lof over zijn nieuwe auto, die pas een week oud was. Zelfs zijn automatische versnellingsbak, waar hij eerst zo huiverig over was, kreeg nu niets dan lof. Vanzelfsprekend heeft Ed hem ook nog wat technische tips gegeven…..

We reden daarna helemaal naar de westkust naar Greymouth.
Ed reed zó naar het hostel waar hij met Jos ook geweest was.
Jos, je gelooft het niet: we hebben zelfs dezelfde kamer gekregen!
Ik vind het hier heel gezellig: het is een klooster geweest van de Paters Maristen en het gebouw heeft echt nog die sfeer van een klooster.
‘s Avonds hebben we weer Indiaas gegeten. Heel smakelijk en de prijs voor een warme maaltijd valt erg mee.
Dank voor alle reacties.
Vraag aan Nicole: Weet je ook het adres in Putaruru , dan maken we een foto want Ed zegt dat we daar in de buurt komen op het Noordereiland. En tot slot nog een opmerking over mijn enkel: vandaag voor het eerst nauwelijks problemen. Hij is ook niet meer zo dik. Het gaat beter dus!


Groet uit Greymouth

  • 03 November 2007 - 09:27

    Marja:

    Het is weer weekend: wassen, boodschappen, krant lezen en... misschien wel de eerste reactie!

    Fijn dat je enkel minder last geeft, Wil. We hebben een kaart van jullie gekregen. Dank je wel!

    Dikke kus, Marja

  • 03 November 2007 - 10:39

    Susan:

    Pap, als wij er volgend jaar zijn, kan ik dan ook gaan skiën? Lijkt me wel leuk om te kunnen zeggen dat je in NZ hebt geskied :D
    Hier alles kits, ik ga morgen met Eric en zijn broer mee naar Feyenoord, lekker rellen ;-)
    Nou dikke kus en tot over 1,5 week!
    xxx

  • 03 November 2007 - 14:04

    Tineke En Rob:

    Prachtige foto's. Wij zijn blij voor jullie, dat het op het zuidereiland zo'n goed weer is en je dus het landschap op de mooiste manier kunt zien.

  • 03 November 2007 - 17:33

    Carla:

    Inderdaad mooie foto's.
    Vandaag naar opening nieuwe (=2e) galerie van Sous-Terre in Aalsmeer geweest. Mooie tentoonstelling.
    Fijn dat de temperatuur goed is daar! Groeten, Carla en Frans

  • 03 November 2007 - 19:00

    Rianne:

    Na enige tijd weer alle mooie verhalen gelezen en foto's gezien. Het gaat jullie goed met z'n tweetjes! Geniet nog van de laatste weken. Hier alles goed. De kinderen zijn afgelopen week, na een weekje herfstvakantie, weer begonnen. Ik ook, en dat viel niet mee. Nu lekker weekend, dus kunnen we weer een beetje bijkomen.
    Veel groetjes voor jullie van ons vieren

  • 04 November 2007 - 01:25

    Wil, Sybil,Marijke:

    So happy for you Wil that your foot is getting better. Just been for a drive and back home for lunch, it is still very cold here and raining. Glad to hear that it it's not as cold as expected in New Zealand. I am having the boys (and girls) for tea tonight as Willy and Sybil are leaving tomorrow, (sob, sob).
    Will read your blog tomorrow at work and react.
    Much love
    Sybil, Willy and Marijke

  • 04 November 2007 - 10:27

    Tineke En Rob:

    Bloeien de lupines ook in volle glorie?

  • 04 November 2007 - 10:53

    Nicole:

    Een wat late reactie van mij, maar ben gisteren de hele dag wezen shoppen in Den Bosch met Alet(mijn vriendin). Pas vanmorgen jullie nieuwe bericht gelezen.
    Wat een mooie foto's!! Dit is toch ook een land echt iets voor mij!! Dus Ed??
    Als je de gewoonte ervan gaat maken iedere 2 jaar (of misschien wel elk jaar) iemand mee te nemen?? Ha,ha! ik wil wel, maar dat doe ik met Wijnand wel een keer.
    Over het adres in Putaruru; de moeder van Wijnand belt mij vanavond op voor het juiste adres. Ze weet het nummer niet zeker; DUKESTREET 11. Maar er schijnt niets meer te staan. Het huisje is gesloopt of afgebrand. Wijnand is geboren in het hospitaaltje er vlakbij maar dat schijnt er ook niet meer te zijn. Maar ik laat nog wel weten als ik iets meer te horen krijg van Wijnand zijn moeder.
    Er is in dat dorpje verder geen bezienswaardigheid ofzo. Dus kijk maar of je alle moeite moet nemen. Een foto van het plaatsnaambordje is ook voldoende. Liefs, Nicole en Wijnand.

  • 04 November 2007 - 11:05

    Jetske:

    Dag Wil en Ed,
    Ik herken veel van jullie prachtige landschappen. Ja, die bruggen: gewoon even wachten. Overal zo schoon in allerlei opzicht. Geniet ervan! Lieve groeten, Jetske.

  • 04 November 2007 - 13:50

    Tom:

    Tussen alle familieleden door laat ik ook weer even iets horen! Ik geniet op afstand met jullie mee van de prachtige natuur yonder! Blij dat je enkel intussen zo veel beter is, Wil! Kun je niet gebruiken...
    Hier alles zijn gangetje. Eerste kijkers voor het huis gehad. Nog geen resultaat.
    Ik denk aan jullie; geniet nog maar lekker!!
    hartelijke groet,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greymouth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

Voor t laatst uit Nieuw Zeeland......

12 November 2007

Rotorua 12 nov

11 November 2007

Rotorua 11 nov

09 November 2007

National Park 9 nov

08 November 2007

Wanganui, 8 november
Ed en Wil

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 10324

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: