Christchurch, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Christchurch, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Christchurch, Nieuw Zeeland

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

01 November 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag 30 oktober 2007

De laatste dag in Adelaide. Morgen gaan we verder reizen naar Nieuw-Zeeland.
‘s Morgens heeft Ed de auto van Marijke bij Leo op het grasveld gewassen uit het zicht van iedereen met heel weinig water. Het is nl. verboden om auto’s te wassen met een slang vanwege de “water-restrictions”. Dus met een emmertje en een spons kwam hij een heel eind.
Marijke had ’s middags vrij genomen en we zijn met haar naar de stad gereden waar we Willy/Sybil en Marie en Bert met dochter Megan ontmoetten in een Thai-restaurant voor de lunch. Allemaal een warme lunch die ons werd aangeboden door Willy en Bert.
Na de lunch nog een paar boodschappen in de supermarkt. Een aardige collega van Marijke kwam op bezoek: Herman Frank, van oorsprong Duits.
Elly , Tos en Damien kwamen goede dag zeggen en na het avondeten kwam de rest van de familie bijeen om over de plannen voor 2008 te praten.
Het ziet ernaar uit dat minstens 7 mensen zullen komen voor de reünie op 4 oktober 2008. Dat zijn: Willy/Sybil, Marijke, Leo/Julie en Bert/Marie.
Zij hebben echter allemaal verschillende wensen voor de tijd “eromheen” .
Daarom is de voorlopige afspraak dat ze in ieder geval de week vóór de reünie allemaal in Nederland zijn en dat ze dan b.v. met een minibus door Nederland gaan toeren. Het is allemaal nog vaag en er zal nog best e.e.a. veranderen maar de plannen om te komen zijn er!

Woensdag 31 oktober 2007

Vroeg op: 05.00 uur en dan op weg naar het vliegveld. Marijke kon ons nog wegbrengen voordat ze naar haar werk ging.
Op het vliegveld was een groot aantal familieleden aanwezig Willy, Bert, Leo en Julie om ons uit te zwaaien ondanks het vroege uur!
We dronken samen koffie en toen was het zover: afscheid van al die gastvrije en lieve familieleden in Australië.

Het was een hele dag reizen: eerst naar Melbourne, dan naar Auckland waar we de koffers moesten ophalen en weer door de douane om daarna met een “domestic flight” door te reizen naar Christchurch. Het horloge werd steeds wat verder vooruit gezet en het was al 21.00 uur plaatselijke tijd toen we aankwamen. Met alle veranderingen betreffende de zomertijd in Australië en Nieuw Zeeland, en de wintertijd in Europa, is het tijdverschil met Holland nu precies 12 uur. Dat betekent dat wij onderhand naar bed gaan als Holland opstaat.
Met een shuttle-bus reden we naar het YHA (Jeugdherberg in Nw Zeeland!) in het centrum.
Een nieuwe ervaring voor mij. Even dacht ik aan mijn kostschooljaren maar al gauw bleek alles heel goed geregeld te zijn en schoon!! En wat belangrijk is: goede bedden en ook een grote handdoek lag klaar.

Nog even gekeken of er iets te eten was in de omgeving en met een hartige “pie” besloten we de dag.

Donderdag 1november 2007

Een stralende dag. Zeker 20 graden.
Eerst naar de Bus-exchange. Nou, daar kan Nederland nog iets van leren!
Wat zit dat daar allemaal fantastisch in elkaar. Zo comfortabel en overal duidelijk aangegeven waar je moet zijn.
We wilden eerst naar Merivale waar we Maarten en Anthea Loeffen gingen opzoeken. Ik had via Nelly Goossens–Lam een kaartje van de ouders van Maarten gekregen met de lieve groeten van zijn ouders uit Winssen.
Ze hebben een prachtige zaak: “Traiteur”. Maarten was er helaas niet maar Athea vond het heel leuk ons te zien en ze bood ons een heerlijke kop koffie aan, zo luxe op een presenteerblaadje met een miniglaasje water erbij.
Ed heeft foto’s gemaakt van de zaak . Heerlijke verse producten, vlees en kaas, wijn en allerlei delicatessen. Leuk om te zien dat er diverse artikelen van Albert Heijn werden verkocht!

Hierna weer met de bus terug naar het centrum waar we een sandwich hebben gegeten in Victoria-Park. Mooi zoals de rivier de Avon daar stroomt. Een romantische brug en er was zelfs een gondelier die toeristen in een bootje vertelde hoe mooi zijn stad was.
De kathedraal was erg klein om zo genoemd te worden maar enfin, het was een oude kerk .
Nog even naar het autoverhuurbedrijf, waarna waar we de dag afsloten met een eenvoudig maar lekkere maaltijd bij een india’s restaurant (Jos welbekend!).

Groeten uit Christchurch.

2 november
Heel kort: het echte verslag komt later. We zijn nu in Methven en we gaan dadelijk eten in dit hostel. Het was een schitterende dag: Stralend weer: We hebben Mount Cook in volle glorie gezien en de blauwe meren : Lake Tekapo en Lake Pukaki. Het was wel een erg lange rit (500km) maar zeer de moeite waard. Internet werkt hier maar half en daarom komen de foto's later. Dank voor al jullie berichten. Steeds fijn om iets terug te horen. We hebben heel speciaaal aan jou gedacht, Jos. Jij was hier 2 jaar geleden met Ed en Ed zegt dat er nu veel meer sneeuw ligt. Verder logeren we en eten we vaak op dezelfde plekken . Leuk he!
Liefs aan iedereen.

• 01 November 2007 - 10:07

Susan:

Dus ook in NZ contacten? Ik dacht dat jullie voor de rust gingen ;-)
    Dikke kus!

• 01 November 2007 - 13:55

Marja:

Tijd voor een andere tandarts!
    Dikke kus, Marja

• 01 November 2007 - 22:47

Wil,Sybil,Bert,Marie:

We hope you are not walking to much Wil.
    We all enjoyed your stay in Adelaide.We fly back to Perth on monday around midday.Have a real good time in New Zealand. Lots of love to you both, W,S,B and M.

• 02 November 2007 - 09:26

Nicole:

Hoi, even snel een berichtje van mij.
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen in NZ. Als jullie het plaatsje Putaruru tegenkomen wil je daar dan een foto van maken. Vind ik leuk voor Wijnand.
    Nou, we hebben een erge leuke dag achter de rug, de diplomauitreiking van Wijnand.
    Helaas is hij niet in de prijzen gevallen. Wel mocht hij naar voren op het podium komen en heeft hij er nog een bos bloemen aan over gehouden. Het is al een eer dat hij genomineerd is geweest!
    We hebben de dag afgesloten in het Beatrix theater en zijn naar de voorstelling van Andre's Nieuwe Revue geweest. Het was heel leuk, alleen jammer dat we zo ver weg zaten. Maar ja, er waren anders geen plaatsen meer.
    Goed, tot een volgende keer!!! Liefs, Nicole.

• 02 November 2007 - 10:21

Carla:

Na het lezen van 2 berichten ook nog eerst even de foto's bekeken. Duurt steeds even voor ik op die site kan komen. Heb dus heel wat in moeten halen maar doordeweeks komt er niet veel van het lezen van de mails.
    We zullen voor de familie uit Australie volgend jaar ook 'n slaapplaats vrij houden als dat nodig mocht zijn!
    Ed heb je echt geen zin om daar bij de DAF jouw vakkennis met de monteurs te delen?
    Wil, je ziet dat via deze reacties allerlei familieberichten toch rondgaan in de familie. Toch een beetje een voortzetting van jouw weekmails?!
    Dus: Rob en Tineke proficiat met het a.s. 4e grootouderschap en Jochem en Monique natuurlijk ook! Leuk voor Marjolein en Paul dat het er toch van komt!
    Wijnand proficiat met het behalen van je diploma! Naar de tuin komen we nog een keer kijken!
    Wij hebben woensdag Veronique te eten gehad. Was heel enthousiast over de meubels die ze wil gaan kopen in haar appartement! Verder geen bijzondere ontwikkelingen.
    Groeten Carla en Frans

• 02 November 2007 - 17:29

Tineke En Rob:

Hoi Wil en Ed,

Wij denken met veel plezier terug aan onze reis naar de familie in Australië en onze trektocht door NZ. Als wij zo jullie foto's zien van Christchurch lijkt het net of wij daar vorige week nog waren. Jullie hebben in ieder geval mooi weer zo te zien. Wat leuk dat de Vandenbergs volgend jaar naar Nederland komen. Natuurlijk zijn ze ook in Vught van harte welkom.
    Hier is het echt herfst aan het worden. Veel grijs overdag en al vroeg donker. Dat zal wennen zijn als jullie weer terug zijn. Geniet van jullie weken in NZ.

Veel groeten uit Vught