Laatste keer vanuit Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Laatste keer vanuit Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Laatste keer vanuit Adelaide

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

29 Oktober 2007 | Australië, Adelaide

Zaterdag 27 oktober 2007-10-29

Een leuke dag voor Ed, want hij ging met de mannen naar de Barossa Valley om naar de zelfgebouwde auto’s te kijken die daar in een race de heuvel op, streden om de eerste plaats. Willy, Leo, Lambert waren er en ook Jim (vriend van Leo ) en Andrew (zoon van Leo ) met Angelique en natuurlijk hun zelfgebouwde auto. Deze deed niet mee aan de race.

Intussen deden Marijke en ik de boodschappen voor de Open House party van zondag. ‘s Middags kwamen Sybil en Marie hier op de koffie.
‘s Avonds hebben we een film gekeken.

Zondag 28 oktober 2007

Vandaag Open House party . ’s Morgens de voorbereidingen, alles klaarzetten, hapjes maken, etc. Vanaf 16.00 uur kwamen de gasten binnenstromen. Natuurlijk de hele familie uit Adelaide , vrienden van Marijke , maar ook vrienden van Leo en Elly. Het was een flink gezelschap (ong. 35 mensen). Helaas was het te koud voor het terras. Maar het was een heel gezellige happening. De laatste gasten vertrokken om 2100 uur.
Afgelopen nacht is Daylight-saving ofwel de zomertijd ingegaan. Hier gaat de klok dan 1 uur vooruit en duurde de nacht een uur korter. Wij missen dus het uur langer slapen die het thuisfront wel meemaakt. Aangezien in Europa de klok een uur terug gegaan is betekent dat, dat het tijdverschil met Adelaide nu 9,5 uur bedraagt. 12 uur ’s middags in Holland betekent 21.30u in Adelaide.

Maandag 29 oktober 2007

Marijke had weer een vrije dag.
De mannen: Willy, Leo, Lambert en Ed gingen vrachtwagens kijken.
We kwamen bij de lokale Kenworth dealer terecht die sinds 4 weken de officiële DAF-dealer geworden was voor Adelaide en omstreken. Afgelopen weekend hadden ze een show gehad om de DAF’s te promoten. Het gebouw is pas 4 maanden oud en kan zich meten met de Europese truckwerkplaatsen. Zéér moderne inrichting en erg ruim van opzet. We kregen een uitgebreide rondleiding door de General Manager en als ik wilde zou ik er zo kunnen beginnen met werken. Men had er per direct 2 à 3 DAF monteurs nodig. Men heeft er zelfs intern een uitgebreide leerschool om leerling monteurs op te leiden tot Kenworth monteurs. Ook hier sluit de reguliere opleiding van de scholen niet aan op de eisen die moderne trucks stellen.

De dames hadden een ander programma: Zij gingen winkelen in het Burnside Shopping Centre waar we ook geluncht hebben.
’s Middags hebben ze even een bezoek gebracht aan Tos en gezien waar hij woont. Na het eten gingen we naar Kate en Chris (zoon van Marijke) omdat we daar nog niet geweest waren.

Dit is dan het laatste verslag vanuit Adelaide. Morgen nog wat laatste bezoekjes en de koffer inpakken. De familie komt morgenavond nog langs voor het afscheid. Woensdagmorgen vertrekken we al om 7.45u vanaf Adelaide via Melbourne en Auckland naar Christchurch, Nieuw Zeeland waar we om ong 21.00u aan zullen komen. Het tijdverschil is dan precies 12 uren. Dat wil zeggen dat we om 9.00u ’s morgens NL-tijd op de 31e oktober aankomen. De volgende update zullen we proberen vanuit Christchurch te doen.
Groeten vanuit Adelaide Australie, ook namens de familie hier.

• 29 Oktober 2007 - 12:07

Susan:

Ha weer een verhaaltje! Goede reis naar Nieuw-Zeeland en we wachten op het volgende verhaal!
    xxx

• 29 Oktober 2007 - 14:12

Nicole:

Goede reis naar Nieuw-Zeeland. De 31e komen jullie aan, dan zullen Wijnand en ik ook een bijzondere dag hebben. We gaan woensdag naar Laren (bij Hilversum) voor de uitreiking van het diploma van Wijnand. Tevens zit er nog een prijs aan vast voor de geslaagden, dus wie weet. Ook is Wijnand een van de drie genomineerden voor de scriptie-prijs. Kunnen we eens ervaren hoe dat voelt om genomineerd te zijn en de prijs niet of wel te winnen. Je hoort het nog wel. Nou, nogmaals goede reis en oh ja, de tuin is af!! Als jullie terugzijn in Nederland moet je maar eens gauw komen kijken. Liefs, Nicole.

• 29 Oktober 2007 - 14:19

Nicole:

Ik heb de nieuwe foto's bekeken.
    Maar over een daarvan heb ik toch een vraag. "Velden met paars onkruid", is dat niet gewoon een lavendel-veld???

• 29 Oktober 2007 - 14:30

Marja:

Goede reis! Heb geen tijd om meer te schrijven.

Dikke kus, Marja

• 29 Oktober 2007 - 16:15

Tineke En Rob:

Hoi Wil en Ed. Toch eindelijk de lang verwachte portie vrachtwagenfoto's gezien. Bovendien, en dat doet ons goed, hebben we ook Julie op een van jullie foto's kunnen ontdekken. Doe haar en alle andere Vandie's morgenavond tijdens de afscheidsbijeenkomst de hartelijke groeten van ons beiden. Wij hopen alle neven en nichten in oktober 2008 hier in Nederland weer te treffen.
    Van onze kant nog twee plezierige nieuwtjes voor 2008: we zullen eind april voor de vierde keer opa&oma worden: Jochem en Monique verwachten dan hun eerste kindje! En Marjolein&Paul hebben aangekondigd, dat ze op 20-08-2008 zullen gaan trouwen. Paul is dus (eindelijk) door de kniëen gegaan!
    Wij wensen jullie een goede vliegreis naar Nieuw-Zeeland en aldaar goed weer voor jullie trips over het prachtige Zuider- en Noordereiland.

• 29 Oktober 2007 - 19:10

Jetske:

Prachtig Wil, al die smikkelverhalen over de vrachtwagens. Eigenlijk horen ze in dit land thuis die grote imposante trekdieren.
    Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland. Jullie zullen het prachtig vinden.
    Lieve groeten, Jetske.

• 30 Oktober 2007 - 16:13

Frank :

Beste Wil en Ed,
    Viel het afscheid van de "van den Bergen"jullie zwaar?
    Nu dus samen opweg naar Nieuw Zeeland.
    Met de auto erop uit! Ongetwijfeld zullen jullie ook daar genieten van de natuur en de vele bezienswaardigheden.
    Laat de komende twee weken een fantastische afsluiting zijn van jullie verre reis!
    Groetjes uit een somber Nederland met veel bewolking en 12 graden.

• 31 Oktober 2007 - 22:04

Jos :

Inmiddels zijn jullie in NZ aangekomen. Na de drukte bij de familie nu de rust. Dat is een hele omslag (weet ik uit ervaring!) Ik ben benieuwd of het weer meezit en wat Wil ervan vindt. Ik vond de foto van de 600pk imposant! Ed had je er niet willen blijven?

Groeten en geniet!
    Jos

• 31 Oktober 2007 - 22:42

Marijke:

Aan alles komt een einde, jullie kunnen wel begrijpen dat het erg stil is in mijn huis. It was wonderful having you en ik hoop Wil dat je niet te lang zal wachten voor het volgende bezoek. You are a wonderful friend. Ja daar trek ik Ed toch ook bij hoor. Gister avond bij Elly gaan eten, heerlijk Tai! Het is altijd gezellig bij Elly, Alexandra was er ook en Daniel kwam laat van het werk want ze zijn erg druk, Christopher was nog op het werk. Bij Leo naast hebben ze het huis verkocht, 1.2 miljoen, daar is Leo natuurlijk heel blij om. Ed, ik heb een paar sokken gevonden en een vergeten washandje Wil, ik breng ze wel mee volgend jaar. Over de rest horen jullie nog wel.

Hoe was de reis naar Auckland? Dat was toch een lange dag reizen he, ik hoop dat jullie goed hebben kunnen slapen gister avond en vandaag van dat prachtig land genieten.

Ook leuk de berichten van de rest van de familie te lezen. Tineke en Rob proficiate, hier is nog niks gebeurt maar ik heb een idea dat het niet meer lang zal duren. Jos veel groeten en hoop je nieuwe huis te zien volgend jaar. Nicole die paarse bloemen zijn genoemt ‘ Salvation Jane’ het is een vergiftige plant voor de dieren en de boeren moeten ze weg doen, maar een mooi gezicht he. Hoi Frank, veel groetjes en Jetske remember me?
    Veel liefs van Marijke
    Miss you both