Adelaide en de World Solar Challenge - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Adelaide en de World Solar Challenge - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Adelaide en de World Solar Challenge

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

26 Oktober 2007 | Australië, Adelaide

Donderdag 25 oktober 2007

Een dag met mooi weer, 22 graden.
Marijke moest werken en Bert en Marie kwamen Ed en mij ophalen om samen een gezellige dag te hebben. We reden eerst naar hun nieuwe huis (in aanbouw).
Interessant is de manier waarop ze hier bouwen.
Hierna maakten we een mooie rit langs alle beaches, te beginnen in Glenelg. De zee was schitterend blauw.
We gingen ook naar de haven waar de boot van Bert lag.
Het was een lange rit van Port Adelaide naar huis. Grotendeels industrial area.
Bij Bert en Marie hebben we gegeten samen met de kinderen Kerrie en Megan en Peter en Steven (vrienden van Tiffany en Megan) . We hebben ook nog een DVD bekeken van een wedstrijd “Lacrosse”, een typisch Australische sport die ik nogal gewelddadig vond met van die lange aluminium stokken waarmee ze elkaar een bal afhandig proberen te maken. Peter en Steven speelden erin mee.
Na het eten brachten Bert en Marie ons weer naar het huis van Marijke.


Vrijdag 26 oktober 2007

Vroeg op om naar de aankomst van de World Solar Challenge te kijken.
Leo ging ook mee. Elly kwam later ook nog.
We hebben de aankomst van het winnende team bijgewoond. De Dutchies dus!!
Veel enthousiaste Nederlanders waren aanwezig, Niet alleen mensen die de voertuigen vergezelden en aanmoedigden maar ook veel “Hollandse” Australiërs. Kortom: veel oranje alom. We liepen er zelfs nog bekenden uit Drunen tegen het lijf!!
De studenten doken in de fontein zoals aangekondigd. Er werd volop gefilmd. Misschien staan wij er ook wel op als het in Nederland wordt uitgezonden.

Na dit feestelijke gebeuren gingen we naar de Central Market voor een kop koffie en een sandwich. Ellie , Marijke en ik gingen met de nieuwe tramlijn naar Rundle Mall om wat te winkelen. Ed bleef bij de happening rond het Solar Challenge project. Er is veel veranderd de laatste 15 jaar. Er gaat geen verkeer meer door Rundle St ( zo heette het vroeger).
Mooie winkels en een gezellige promenade nu. Moe van al het winkelen gingen we naar huis .
’s Avonds een gezellige BBQ bij Leo en Julie.
Om 18.00 uur zullen Willy en Sybil aankomen uit Perth om hier een gezellige tijd door brengen met de familie in Adelaide.

  • 26 Oktober 2007 - 08:30

    Marieke:

    de eerste?

  • 26 Oktober 2007 - 08:34

    Marieke:

    Nou, de dvd recorder staat op scherp om jullie vanavond (of morgen avond, want volgens mij lopen ze altijd een dag achter, maar goed) te vereeuwigen. Heb de foto's ook al bekeken, ziet er goed uit (en zo lekker warm, ik bevries hier). Anyway, veel plezier nog. Ik zal Jojo straks de foto van haar opa en oma laten zien, zal ze wel leuk vinden.
    kus van mij

  • 26 Oktober 2007 - 08:39

    Susan:

    Leuk leuk leuk! Ik ga zo de foto's kijken. Ik denk trouwens dat ik er een sport van ga maken om als laatste te reageren, dat is veel moeilijker!
    Nou dikke kussen, ik ga aan het werk!

  • 26 Oktober 2007 - 08:54

    Marja:

    Oeps! Susan, je moet dan wel als laatste reageren hoor.
    Ik bekijk zo de foto's. Mooi vak hè: duurzame energie!
    En begrijp ik nou goed dat jullie morgen wéér gaan winkelen. En nu met Sybil?
    Dikke kus, Marja

  • 26 Oktober 2007 - 15:53

    Carla:

    Wij hebben vandaag ook gewinkeld, maar dan in 's Bosch. We zijn o.a. bij Harperink geweest voor een schaal op de nieuwe tafel. Dan snap je het wel, he Wil?!! Ze wilden hem zelfs wel thuisbrengen! Het was namelijk wat lastig om hem, met alle andere volle boodschappentassen (de Sint is tenslotte in aantocht), in de bus naar het transverium mee te nemen. Ze stelden voor dat we hem dan maar aan de achterkant van de zaak moesten ophalen. Mochten we gelijk de andere tassen ook daar acherlaten! Konden we zonder bagage met de bus mee!
    Zo nu zijn jullie ook weer helemaal op de hoogte!
    groeten
    Carla en Frans

  • 26 Oktober 2007 - 18:32

    Peter En Ineke :

    Een reactie uit het Nuenense.
    Ik ga dadelijk terugkijken naar de programma's over de Nuna4, want dan moet ik bekenden kunnen ontdekken.Prachtige foto's!
    We zijn hier in Nederland natuurlijk trots. Ik heb zo'n auto altijd al gewild!!!
    Blij zijn we met jullie foto's want die spreken boekdelen.
    Geniet van alles en zorg goed voor elkaar. Wij hebben hier de herfstvakantie net achter de rug en ik ga door met het bouwen van mijn nieuwe school (nu nog op tekening, maar het vijfde ontwerp is precies op tijd klaar) en daarnaast doe ik ook nog wat schooltaken...waaronder het dak vegen....,vergaderen en (kritische)ouders spreken, personeel in het spoor houden en, o ja, voor de inspectie zorgen dat zij hun mondhoeken zover mogelijk naar de oren trekken.
    Nogmaals heel veel groeten en straks een goede overtocht naar Nieuw Zeeland.
    Groeten Peter en Ineke uit Nuenen aan den Dommel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

Voor t laatst uit Nieuw Zeeland......

12 November 2007

Rotorua 12 nov

11 November 2007

Rotorua 11 nov

09 November 2007

National Park 9 nov

08 November 2007

Wanganui, 8 november
Ed en Wil

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 10322

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: