24 oktober - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu 24 oktober - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

24 oktober

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

24 Oktober 2007 | Australië, Adelaide

Dinsdag 22 oktober 2007

Vandaag een mooie autotocht gemaakt met Leo en Marijke naar Victor Harbour.
Het viel op dat het landschap veel groener was dan ik het me herinnerde in hoog-zomer. Het was allemaal heel fris groen en veel bloesem overal.
Lunch in Moana met prachtig uitzicht op de blauwe zee.
In Victor Harbour reden we naar The Bluff en daarna naar Elly’s buitenhuis in de buurt van Victor Harbour.
Het was een oud vakantiehuisje maar met een prachtig stuk land erbij. Het is een investment want de hele streek is erg aan het “opkomen”.
We belden tussendoor naar de dokter over mijn enkel. Hij stelde me gerust. Rustig aan doen, Nurofen slikken tegen “inflammation “.
Als het maandag niet beter is dan nog eens contact opnemen.
‘s Avonds gingen we voor dinner naar Elly. Ze had geweldig goed gezorgd.
Hun huis is erg mooi, 100 jaar oud , en er is een prachtige tuin bij . Michael, haar man, en de kinderen Alexandra en Daniël waren er ook. Een heel gezellige avond met veel plezier.

Woensdag 23 oktober 2007

Weer een uitstapje met de auto samen met Marijke en Leo.
Het weer was mooier dan gisteren , zonnig en 22 graden.
Gelukkig ging het beter met mijn enkel.
De tocht ging vandaag naar Mount Lofty . We hadden daar een schitterend uitzicht op de stad.
Dichtbij was Cleland Wildlife Park. Dat was een schitterend park met kangaroos en koala’s en andere Australische dieren.
Daarna reden we door prachtig heuvellandschap naar o.a. Birdwood en Tea Tree Gully . Er was gelukkig veel water in “The Chain of Ponds”. Het waterprobleem is nl. heel groot in Adelaide. Er is grote angst voor de droogte . Er is hier een permanent watertekort. Er zijn strikte regels wanneer je water mag gebruiken voor bv auto wassen en tuin besproeien.

Afgelopen maandag is in Darwin de World Solar Challenge 2007 begonnen. Dit is een race van door zonne-energie aangedreven voertuigen. Zoals het er nu voorstaat, doet het Nederlandse team het weer uitstekend. De afgelopen jaren waren ze al verschillende keren winnaar en ook vandaag lagen ze nog steeds aan kop.
De finish wordt verwacht op donderdagmiddag of vrijdagmorgen. Aangezien ik toch in Adelaide ben zal ik proberen om bij de finish in de buurt te komen.
Wie weet, tot ziens......

  • 24 Oktober 2007 - 12:51

    Marja:

    Nog niet uitgelezen, maar ja da's om te voorkomen dat ik de primeur vandaag mis.
    Ja, bij Elly is het helemaal leuk. Krijg mooie herinneringen boven. Dikke kus voor jullie allemaal.
    Marja

  • 24 Oktober 2007 - 13:56

    Nicole:

    Nou begint het toch echt saai te worden hoor Marja, telkens de eerste!!
    Nou ja, de tweede te zijn is ook niets mis mee hoor.
    Tijdens het schrijven van deze reactie roept Lisanne vanuit de hal; "mama, de post! een kaart van Ed en Wil!!".
    Is dat niet even toevallig. Dank je wel.
    Heel veel liefs, Nicole.

  • 24 Oktober 2007 - 14:00

    Susan:

    Sjongejonge, mama heeft duidelijk niks te doen op haar werk. In tegenstelling tot Suzy, die natuurlijk weer hard aan het werk is!
    Leuk verhaal, hebben jullie ook foto's?
    Dikke kus,
    Susan

  • 24 Oktober 2007 - 14:10

    Nicole:

    Wil, je vroeg me je op de hoogte te houden als er iets bijzonders gebeurd in Nederland. Nou, ik lees net dat Jan Wolkers (81) is overleden. Afgelopen vrijdag al en vandaag wordt hij gecremeerd. Van zijn overlijden hebben wij niets meegekregen omdat we in Berlijn zaten. Ik heb er verder ook niets van gehoord, tot nu dus. Ik denk ik laat het jullie even weten als je het nog niet wist. Het is trouwens wel frapant, telkens als wijnand en ik op vakantie zijn overlijdt er een bekende in Nederland.

  • 24 Oktober 2007 - 14:13

    Nicole:

    Sorry, Jan Wolkers wordt niet gecremeerd maar begraven.

  • 24 Oktober 2007 - 14:19

    Nicole:

    Ja, nu toch echt de laatste keer, hij wordt wel gecremeerd. Sorry, te vlug gelezen, er is nu een uitvaartplechtigheid bezig, die openbaar is.

  • 24 Oktober 2007 - 14:51

    Marja:

    De hints zijn duidelijk: banaf nu hou ik me in. Kan ook niet anders want er is zoveel werk blijven liggen dat allemaal nog wel af moet ;)
    Groeten in Uden en Breda.
    Marja

  • 24 Oktober 2007 - 22:34

    Ed:

    Voor diegenen die foto's missen..... Op de foto van de Road Train op deze pagina staat het adres waar de foto's staan!!
    Groeten vanuit Adelaide.
    Ed en Wil

  • 25 Oktober 2007 - 09:19

    Nelly:

    Fijn te vernemen dat het met je enkel iets beter gaat.Dank voor jullie mooie kaart uit Perth,die ik 240kt.ontvangen heb.Jullie foto's vanuit Adelaide bekeken en wat een prachtig huis heeft Marijke.Doe haar de groetjes en neem jezelf in acht Wil.
    Lieve groet,Nelly.

  • 25 Oktober 2007 - 09:45

    Marieke:

    ja, ik ben weer thuis, heelhuids, maar bijna bevroren, jeetje wat is het hier koud, brrrrrrrrr. Anyway, hopelijk zien jullie iets van de solar challenge, hebben jullie toch nog iets dat ik nog nooit in het echt heb mogen aanschouwen :P. Veel plezier en veel groetjes aan iedereen daar.
    Kus van mij

  • 25 Oktober 2007 - 15:14

    Tineke En Rob:

    Zo te lezen en te zien maken jullie in Adelaïde vrijwel hetzelfde tourprogramma mee, dat wij vorig jaar om deze tijd met onze neven en nichten daar hebben mogen beleven. Zelfs de oppasser bij de (stoned?) koala-beer in Cleland Wildlife park is dezelfde gebleven!
    Zijn Bert&Marie al begonnen met de bouw van hun huis aan de rivier vlakbij zee? We missen op jullie foto's Julie.
    Doe haar en Leo en uiteraard ook de andere Vandie's de hartelijke groeten van ons.
    Heeft Leo nog iets gezegd over onze afspraak, dat wij nog eenmaal naar Australië zullen komen en samen met hem en Julie een kampeertocht te zullen maken?
    Nog heel veel plezier daar en een goed vlucht naar Nieuw Zeeland.

  • 25 Oktober 2007 - 18:58

    Carla:

    Ik heb alleen een wat triest bericht. De moeder van Eleonoor (van Jan Heeren)is overleden en wordt zaterdag begraven. Ze is 84 geworden en zat in een verpleeghuis. Haar kaarsje was op.
    Verder geen bijzondere ontwikkelingen te melden uit het Lithoijense. Alles draait hier nog gewoon door.
    Even als aanvulling op Nicole d'r mail over Jan Wolkers. Zijn lichaam was op en hij is in zijn slaap "ingeslapen".
    Groeten,
    Carla en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

Voor t laatst uit Nieuw Zeeland......

12 November 2007

Rotorua 12 nov

11 November 2007

Rotorua 11 nov

09 November 2007

National Park 9 nov

08 November 2007

Wanganui, 8 november
Ed en Wil

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 10324

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: