Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

20 Oktober 2007 | Australië, Adelaide

Donderdag 18 oktober 2007

’s Morgens wat dingen in orde gemaakt in het huis omdat we morgen alweer vertrekken naar Adelaide. ‘s Middags boodschappen gedaan voor de BBQ ‘s avonds. Sybil en ik vonden een damesmodezaak waar Sybil een paar leuke dingen kocht.
‘s Avonds kwamen Marieke en Darren, Wil en Rob en de kleinkinderen Jacob, Sam en Matthew. Het was te koud om buiten te zijn dus Willy deed het BBQ gedeelte buiten en we aten alles binnen op. Het was erg gezellig, echt een fijne afsluiting van ons verblijf in Perth. In de loop van de dag kregen we een telefoontje van Marieke dat ze het aanbod van het Royal Perth Hospital heeft aangenomen. Dat betekent dat ze in maart 2008 zal gaan beginnen aan een 2 jaar durende baan/opleiding in Perth. Voor Marja en mij zal het wel wennen zijn om haar gedurende langere tijd te missen, maar dit is wat ze altijd wilde, dus wensen we haar het allerbeste. Voorwaarde is nog dat ze een soort inburgeringscursus voor Australië goed afsluit. Dit houdt o.a. in dat ze een test moet afleggen voor taalvaardigheid (!) en een aantal vragen moet beantwoorden over Australië. Navraag leert dat menig Australier daar zelfs geen antwoord op weet…….

Vrijdag 19 oktober 2007

Vroeg op en om 09.00 reden we weg naar het vliegveld. Deze keer was het een binnenlandse vlucht en het was allemaal veel eenvoudiger. Je mocht zelfs 32 kilo pp meenemen. De wegbrengers werden ook gescand en mochten helemaal mee naar de gate. Marieke en Darren waren ook gekomen om ons uit te zwaaien. Na een laatste koffie vertrokken we precies op tijd met Qantas naar Adelaide waar we om 15.00 uur zouden aankomen. We kregen een heerlijke lunch aan boord en het was heel helder zodat we Adelaide in volle glorie van bovenaf konden zien
Bert en Marie kwamen ons afhalen. Het vliegveld is sinds 2 jaar helemaal vernieuwd. Tegenover het vliegveld ligt een enorme IKEA. De rit ging door het vertrouwde Adelaide met veel nieuwbouw.
We gingen rechtstreeks naar Marijke’s nieuwe huis. Een geweldig hartelijke ontvangst. Prachtig ruim huis!
‘s Avonds kwam de hele familie bij elkaar voor een super-gezellig dinner. Ze waren er allemaal behalve Leo die vandaag juist in het ziekenhuis een kleine ingreep onderging en Tos die we zeker later zullen ontmoeten. Ook Chris en Kate zullen we morgen pas ontmoeten.

Voor vandaag groeten uit Adelaide bij een temp van ruim 30 graden!!

• 20 Oktober 2007 - 07:17

Marja:

Zo zie je maar... op zaterdag lukt het me om als eerste te reageren. En dank aan Nicole, die heeft in Berlijn wel wat andere dingen aan haar hoofd dan de weblog van har broer en zus.

Ik ga gauw de amil lezen omdat ik denk dat daar foto's van Marijke bij zitten en ik ben wel héééél benieuwd.

Groeten aan Adelaide. Dikke kus van mij

• 20 Oktober 2007 - 07:37

Susan:

En ik denk, gezien mama's reactie, dat de batterijen van het toetsenbord op zijn ;-)
    Maak maar een paar foto's van Marijke haar huis, ben benieuwd!
    Ik ga hier snel even douchen en dan weer aan mijn tentamen werken dat maandag ingeleverd moet worden :(

Doei!

• 20 Oktober 2007 - 07:37

Susan:

Haha, je hebt trouwens het verkeerde land aangeklikt, je bent nu in de Centraal Afrikaanse Republiek!

• 20 Oktober 2007 - 10:17

Tineke En Rob:

Terug van een 14-daagse vakantie in Midden-Duitsl;and lezen we jullie reisverslagen met meer dan normale belangstelling. Het is nl. precies een jaar geleden dat ook wij in Adelaïde aankwamen en allerhartelijkst werden ontvangen door de VandenBergs down under in Adelaïde. Helaas hebben we toen Willy&Sybil niet in persoon kunnen ontmoeten, maar wel hebben we ze enkele malen telefonisch kunnen spreken. Wij denken nog vaak en aan de hand van jullie reisverslagen extra aan de geweldige week, dat wij bij Leo&Julie en hun kinderen in huis mochten logeren, de verschillende familiebijeenkomsten en diners, die wij bij alle VandenBergs hebben meegemaakt, en niet te vergeten de spectaculaire boottocht met Bert&Marie.
    Wij hebben die onvergetelijke week in een videoverslag op DVD vastgelegd en copieën daarvan in januari 2007 per post verstuurd naar Willy&Sybil en Leo&Julie. Wij hopen dat deze DVD goed is aangekomen.
    Voot jullie Wil en Ed, wensen wij, dat jullie met onze neven en nichten minstens zoveel plezier zullen beleven en zullen genieten als wij hebben gedaan.
    Doe s.v.p. alle neven en nichten en hun kinderen namens ons de hartelijke groeten en geef aan hen door, dat wij nog steeds nagenieten van die fantastische vakantie bij hun.
    Nog heel veel plezier !!!

Tineke en Rob

• 20 Oktober 2007 - 13:59

Theo Kremers:

Hoi Ed .
    Heb je mail ontvangen.Leuk weer op de hoogte te blijven en de zaken te kunnen volgen.Hier nog geen nieuws over de verhuizing. Marchel Domen gaat ons verlaten en vertrekt naar Volvo.

Groetjes Theo en Corry

• 20 Oktober 2007 - 17:28

Mats Van Den Berg:

Wil, bedankt voor je kaartje+geld. Wies oh nee, Lowies zo wil ze genoemd worden (ongeveer)heeft vandaag de kaart gebracht met Ben. Ik hoop dat jullie gauw terug zijn, liefs Mats.

• 20 Oktober 2007 - 21:27

Louise:

Hoi Ed en Wil,
    Hebben jullie al foto's van Marijke's huis gemaakt? En Ed heb je mijn mail al gekregen, ik denk dat die van Wil kwam.
    Vandaag naar Jos en Carlien geweest met Ben. Hij vond het erg gezellig daar.
    Veel groeten aan allen, Louise.

• 21 Oktober 2007 - 01:43

Wil And Sybil:

Hope you both had a good time at Mount Nasura, Perth.We did ! Will see you in 5 days with all the vandies in Adelaide for our 10 day stay overthere.Enjoy Adelaide.