Voor 't laatst vanuit Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu Voor 't laatst vanuit Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

Voor 't laatst vanuit Perth

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

18 Oktober 2007 | Australië, Perth

Dinsdag 16 oktober.

Een rustdag voor Willy en Sybil. Wil bracht ons naar de trein en Ed en ik gingen samen naar Perth om wat te winkelen. Mooie winkels met ontzettend veel cosmetics. Ongelooflijk hoeveel merken, elk met een eigen stand, er waren in de grote winkels.
Er was een leuk oud straatje: London Court en dat was net of je in oud-Londen liep.
Veel souvenir-shops. Ed kocht een leuk T-shirt met Perth erop gedrukt.
We kochten kaarten om naar huis te sturen en postzegels. Op de terugweg zaten er veel schoolkinderen in de trein in hun schooluniformen. Erg netjes, ik vind het zo gek nog niet. Het voorkomt veel gedoe met al die merken die ze willen.
‘s Avonds gingen we met z’n vieren naar Darren’s huis waar Marieke een heerlijke green-Thai-curry had gemaakt voor ons allemaal. Darren woont in een ruim huis met 2 andere jongelui. Er viel heel wat te praten met alle toekomstplannen van Marieke.
Ze heeft telefoon gehad van het ziekenhuis en jullie mogen haar site bekijken op internet want er schijnt positief nieuws te zijn. Het was een heel gezellige avond. Wederom hebben we naar de hemel staan turen om The Southern Cross te ontdekken maar dit sterrenbeeld laat zich nog niet zien.

Woensdag 17 oktober

Willy nam ons mee voor een mooie trip in the country. Sybil nam een dagje rust.
We reden door mooi groen landschap naar een natuurpark. We kwamen bij een waterval: The Serpentine Dam. Hierna reden we naar Fremantle. Helaas werd het erg regenachtig waardoor het uitzicht vanaf the Memorial Hill wat tegenviel. We zagen wel 4 grote schepen van de Amerikaanse Marine in de haven. Er was ook een geweldig groot vliegdekschip bij. Fremantle is een stad die ze helemaal in de oude sfeer proberen te herstellen. Er worden appartementen gemaakt in de oude opslagruimtes van de haven. Er is ook veel toerisme.
‘s Avonds gingen we naar The Happy Gathering, een Chinees restaurant in Armadale waar we met 10 mensen aan tafel gingen. Marieke en Darren waren daar en Sandra (een nicht van Marja) en Andrew, en vrienden van Sybil en Wlly (Peter en Linda). Het was erg gezellig en het eten was heerlijk.
Voor Marieke wordt het nu heel spannend want ze heeft positief nieuws van het ziekenhuis. Ze moet uiterlijk vrijdag beslissen of ze de baan aanneemt in Royal Perth Hospital. Dat is wel wat ze graag wilt maar ze had niet gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Als ze dit contract aanneemt, dan moet ze al eind februari 2008 hier weer zijn en dan duurt de opleiding (die er heel goed uitziet) 2 jaar.
Ze probeert meer informatie te krijgen en dan zal ze moeten beslissen.
Om 21.00 uur moesten we toch wel vertrekken bij de Chinees en we gingen allemaal naar huis waar we nog een kop koffie dronken.
Morgen de laatste dag in Perth!

• 18 Oktober 2007 - 06:22

Susan:

Bedankt weer voor de info. Ik ga snel weer door met werken...
    Laterrrrr!
    xxx

• 18 Oktober 2007 - 07:13

Marja:

Zo zo, bij de chinees. En wie ging met Willy buiten staan roken??? Of is dat ritueel voorbij?
    Ja, ik ga ook verder met werken.
    Dikke kus, Marja

• 18 Oktober 2007 - 12:26

Frank:

Hi Wil en Ed,
    De dagen in Perth zitten erop en morgen vliegen jullie dus naar Adelaide.
    Ongetwijfeld zullen jullie het ook daar uitstekend maken!
    Ik blijf jullie verslagen met belangstelling lezen!
    Groetjes,
    Frank

• 18 Oktober 2007 - 19:56

Nicole:

Goede reis naar Adelaide, de komende dagen kan ik jullie belevenissen niet volgen, maar als ik terug ben van Berlijn dan haal ik de schade wel weer in. Ik ga er vanuit dat er dan weer veel te lezen valt.
    Groetjes.

• 20 Oktober 2007 - 18:12

Tom:

Dear Wil & Ed!
    Wat leuk om jullie belevenissen zo goed te kunnen volgen! Foto's en verhalen weerspiegelen het plezier dat jullie beleven!Enjoy!
    Ik denk aan jullie!
    Hartelijke groet,