15 oktober - Reisverslag uit Perth, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu 15 oktober - Reisverslag uit Perth, Australië van Ed en Wil - WaarBenJij.nu

15 oktober

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Ed en Wil

15 Oktober 2007 | Australië, Perth

Zaterdag 13 oktober

Een prachtige, warme dag. We gingen met Willy jr.en zijn zoons Sam en Matthew een boottocht maken op de Swan-river. Het was een mooie tocht , langs de city-skyline en daarna naar de haven van Fremantle. We gebruikten de uitgebreide lunch in een restaurant aan de rivier.
Daarna in Wil’s auto een mooie tocht langs de villawijken van Perth. Wat een verscheidenheid aan huizen!

Zondag 14 oktober

Sybil nam een dagje rust en wij gingen met drieën een autotocht maken naar de Swan-valley waar deze zondag een Spring-festival was. Weer een prachtige dag.
We genoten van het landschap en bezochten een chocoladefabriek waar je gratis mocht proeven. Daarna gebruikten we de lunch in een Beer-garden (hotdogs).
De Bells-rapids en Bells-lookout waren nog een paar hoogtepunten van de rit.
Op de terugweg bezochten we Guildford, een mooi plaatsje met veel oude huizen. Het zag er allemaal heel vriendelijk en goed onderhouden uit.
Nadat we een leuke antiekzaak hadden bezocht gingen we weer naar huis.
‘sAvonds gingen we naar Kerrie-Lee en Rob waar we heerlijk Thais eten hebben gegeten.

Maandag 15 oktober

Met de kleinkinderen en Kerrie-Lee naar de Perth Zoo.
Het was weer prachtig weer. Eerst de kleinkinderen opgehaald en koffie gedronken bij Gael en Willy jr.
De Zoo was prachtig. Ze hebben geprobeerd de dieren zoveel mogelijk in hun natuurlijke omgeving te laten. Dus geen kooien maar veel ruimte met tropische planten voor de dieren. Het was een prachtig park. Ze doen ook heel veel aan het beschermen van dieren die bijna zijn uitgestorven, zoals de Orang-Oetang.
De kleinkinderen hebben ook genoten !
Het valt me op hoe uitgestrekt Perth is. Naar Rob en Willy jr. is het toch zeker 25 km rijden.

Groeten aan iedereen vanuit Perth, mede namens Wil en Sybil

  • 15 Oktober 2007 - 15:40

    Carla:

    Ben ik nu dus de eerste! Fijn dat jullie zo genieten en dat het weer zo goed is!
    Groeten, ook namens Frans

  • 15 Oktober 2007 - 16:28

    Rianne:

    Goed om te lezen, dat het jullie zo goed gaat! Hier schijnt ook de zon, maar is het echt geen 30 graden.Dat gratis chocolade proeven, lijkt met ook wel wat. Gisteren met de dames naar Via Via geweest, waar ze een ijscoupe (met veel chocolade) mochten uitkiezen vanwege de goede punten op school. Het was erg lekker, maar ook heel veel. Dus voorlopig houden ze het bij een klein bescheiden ijsje.
    Heel veel plezier.
    Groetjes van Rianne en de andere Vrolijkjes

  • 15 Oktober 2007 - 19:04

    Jos:

    Het nu volgende heb ik op die andere site gezet maar ik begrijp nu dat niemand daar iets leest. Daarom komt ie hier nog een keer: Ha die Wil en Ed. Tja waar blijven de verhalen? En de reacties? Jullie kunnen natuurlijk niet alleen maar genieten, er moet ook gewerkt worden om het thuisfront op de hoogte te houden! Hoe vinden jullie het (vooral Wil?) Ik denk dat het heel leuk is om de familie weer te zien. Oh ja ik mis ook de foto's van de vrachtwagens. Ed, je past je toch niet aan aan Wil he! Dat deed je bij mij ook niet. Ik verwacht de volgende keer een reuze truck!
    Jos (Brother in Oz 2005)

  • 15 Oktober 2007 - 19:05

    Susan:

    Zozo, klinkt allemaal weer goed. Ik ben net thuis uit Valencia. Vlucht enzo was allemaal prima, maar mijn oortjes hadden veel last van de druk in de cabine, met als gevolg: koppijn! Maar niet getreurd, want ik lig al in bed (21.00), dus komt allemaal goed.
    In Spanje overigens ook bijna 30 graden, dus veel terrasjes en tapas, hmmm!
    Nou dikke kussen en de groeten daar!
    Susan

  • 15 Oktober 2007 - 19:58

    Marja:

    Ja, ik ben ook al bij met lezen. Nog niet met foto's kijken. Het klinkt allemaal een beetje bekend. Heb overigens nog geen beeld van een dierentuin met een beschermende werking tegen het uitsterven. Of zijn dit laagwaterspijkers????

    Voor de rest is hier alles rustig.
    Dikke kus, ook voor Marieke en Darren.
    Marja

  • 16 Oktober 2007 - 09:09

    Jetske:

    Wanneer gaan jullie in deze enorme vrachtwagen op stap?????? zou wat voor Ed zijn. wil, je schrijft zo beeldend: ik zie alles voor me. Heel veel groetjes, Jetske.

  • 16 Oktober 2007 - 17:49

    Nelly Goossens:

    Met veel genoegen houd ikjullie website bij en lees geïnteresseerd jouw verslagen Wil.Wat doe je dat weer perfect.Ik krijgde indruk dat het een fan
    tastische reis is.Aan de foto's te zien maken jullie mooie trips.Heel bijzonder om met zo'n gastvrije en lieve familie een deel van Australië te mogen bekijken.
    Geniet ervan.
    Lieve groetjes,ook aan je familie daar.
    Nelly.

  • 17 Oktober 2007 - 09:15

    Nicole:

    Hallo Wil en Ed,

    Ik zie op de foto's de kinderen van Willy(sr)t.w. Willy(jr) en Rob.
    Bij Willy hoort Gael en bij Rob hoort Kerrie-Lee, heb ik het goed? Maar welke kinderen horen nu bij hun??
    Ik ben er benieuwd naar omdat ik Willy(jr) en Rob ooit ontmoet heb in Nederland. (Toen waren we nog heel erg jong, hoor). Ik vind het leuk om te weten. Nou, hier alles goed, nog 2dagen en dan vertrekken wij ook met het vliegtuig. Naar Berlijn wel te verstaan.
    Heel veel liefs, Nicole.

  • 19 Oktober 2007 - 18:49

    Frank:

    Dag Marijke,
    Ik weet niet of jouw e-mail adres nog in gebruik is, maar ik probeer het.
    Volgens het reisschema van Wil en Ed zijn die twee nu gezellig bij jou!
    Ik hoop dat ze een goede vlucht hebben gehad en geen vertraging hadden.
    Ze hebben het goed gemaakt in Perth en zullen dat ongetwijfeld ook bij jou en je broers hebben.
    Heb je schik met je nieuwe woning? I hope so!
    Wij Hollanders zaniken altijd over het weer. Het is vandaag (vrijdag 19 okt.) koud en regenachtig.
    Bij jullie ongetwijfeld veel zon!
    Groet Wil en Ed namens mij en geniet allemaal van hun bezoek.
    Ik kreeg zojuist het e-mail bericht terug. Adres van jou schijnt niet meer te bestaan.Nu probeer ik het maar op deze wijze.
    Lieve groeten van Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2007

Voor t laatst uit Nieuw Zeeland......

12 November 2007

Rotorua 12 nov

11 November 2007

Rotorua 11 nov

09 November 2007

National Park 9 nov

08 November 2007

Wanganui, 8 november
Ed en Wil

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 10317

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: